24

ΤΑΡΤΑ ΜΕ ΜΑΡΕΓΚΑ ΚΑΙ ΞΗΡΟΥΣ ΚΑΡΠΟΥΣ // CROSTATA TORRONATA


ΤΑΡΤΑ ΜΕ ΜΑΡΕΓΚΑ ΚΑΙ ΞΗΡΟΥΣ ΚΑΡΠΟΥΣ 

Το torrone, ειναι αυτο που στην Ελλαδα λεμε μαντολατο (γιατι περιεχει και αμυγδαλα - mandorle). Θα μου πειτε τωρα αυτο τι σχεση εχει? Το ονομα αυτης της γλυκειας ταρτας, ειναι torronata, δηλαδη με γεμιση σαν του μαντολατου, αποτελουμενη απο μαρεγκα, ζαχαρη και ξηρους καρπους. 
Αντιμετωπη με το αιωνιο (!) προβλημα των ασπραδιων που περρισευουν, σχεδιαζα να φτιαξω μια ταρτα με γεμιση μαρεγκας ή καλυτερα dacquoise. Συμπτωματικα και σχεδον ταυτοχρονα βλεπω αυτη την συνταγη στο blog που εχουν οι συμπαθεστατες 4 "μελισσουλες", φιλες μου απο την παρεα του Quanti Modi di Fare e Rifare. Ετσι το - ας πουμε - οραμα μου, απεκτησε κατ'αρχην ονομα και φυσικα υποσταση! Βεβαια εκανα τις δικες μου παρεμβασεις, αφαιρεσα την σοκολατα και φυσικα χρησιμοποιησα την δικια μου συνταγη για την παστα φρολλα. 
Ας μην σας ξεγελασουν τα απλα υλικα! Αυτη η ταρτα ειναι απο τις πιο νοστιμες που εχετε ποτε δοκιμασει!

Δοση : για 6-8 ατομα
Βαθμος δυσκολιας : μετρια δυσκολο
Υλικα
για την ζυμη : 300gr αλευρι για ολες τις χρησεις,
                          150gr βουτυρο κρυο,
                          150gr ζαχαρη κρυσταλλικη,
                          1 αυγο + 1 κροκο,
                          1 βανιλινη,
                          1 πρεζα αλατι.
για την γεμιση : 120gr ασπραδια αυγων,
                              220gr ζαχαρη κρυσταλλικη,
                              1 κ.γ. χυμο λεμονιου,
                              200gr αμυγδαλα με την φλουδα χοντροκοπανισμενα,
                              75gr φουντουκια χοντροκοπανισμενα,
                              150gr ζαχαρωμενες φλουδες πορτοκαλιου.
Προετοιμασια : 
Ετοιμαστε την ζυμη για την ταρτα (παστα φρολλα), συμφωνα με τις οδηγιες που θα βρειτε εδω. Ανοξτε την ζυμη σε φυλλο, στρωστε το μεσα σε μια φορμα για ταρτες με διαμετρο 25εκ και με ενα πηρουνι καντε τρυπες σε ολη της την επιφανεια. 
Χτυπηστε τα ασπραδια με τον χυμο λεμονιου και την ζαχαρη σε σφιχτη μαρεγκα. Οδηγιες για την γαλλικη μαρεγκα θα βρειτε εδω
Ψιλοκοψτε τις ζαχαρωμενες φλουδες πορτοκαλιου και προσθεστε τες στα χοντροκοπανισμενα αμυγδαλα και φουντρουκια. Αναμειξτε το μιγμα απαλα με την μαρεγκα, με κινησεις απο κατω προς τα επανω. Αδειαστε το μιγμα επανω στην ζυμη και στρωστε απαλα την επιφανεια του. 
Ψηστε σε προθερμασμενο φουρνο στους 170°C, για 45 λεπτα περιπου, μεχρι να ροδισει. 
Βγαλτε την ταρτα απο τον φουρνο και αφηστε την να χλιαρινει πριν την κοψετε.



CROSTATA TORRONATA

Sono sempre in cerca di ricette per trovare modi di riciclare gli albumi d'uova che sempre ma sempre mi avanzano. Avevo in mente di preparare una crostata farcita di meringa, o ancora meglio di dacquoise . E mentre facevo dei progetti su come realizzarla, ho visto questa ricetta nel blog delle care 4 apine, amiche di cucina da Quanti Modi di Fare e Rifare. Così la mia crostata ha trovato un nome ed è stata realizzata subito! Certo ho fatto le mie modofiche, rinunciandomi al cioccolato e preparando la pasta frolla con la mia ricetta.
Forse giudicherete che gli ingredienti utilizzati sono pochi, vi rassicuro però che questa crostata è una dalle più golose che avete mai assaggiato!

Dosi : per 6-8 persone
Ingredienti
per la frolla : 300gr di farina 00,
                         150gr di burro,
                         150gr di zucchero semolato,
                         1 uovo + 1 tuorlo,
                         1 vanillina,
                         1 pizzico di sale.
per la farcitura : 120gr di albumi,
                                220gr di zucchero semolato,
                                1 cucchiaino di succo di limone,
                                200gr di mandorle tritate,
                                75gr di nocciole tritate,
                                150gr di scorze d'arancia candite.
Preparazione : 
Preparate la pasta frolla; istruzioni dettagliate troverete qui. Tirate l'impasto in una sfoglia e disponetela in uno stampo per crostate di 25cm di diamtetro, che avete prima imburrato leggermente. Con le rebbi di una forchetta, buccherellate tutta la superficie dell'impasto. Montate gli albumi con il succo del limone e lo zucchero a neve ferma. Per la preparazione della meringa francese, troverete delle istruzioni dettagliate qui
Tritate grossolanemente le mandorle e le nocciole e tagliate le scorze candite a piccoli cubetti. Mescolate e aggiungeteli alla neve degli albumi. Mescolate delicatemente con movimenti dal basso verso l'alto. Versate il composto sull'impasto e livellate. 
Infornate in forno preriscaldato a 170°C e cuocete per 45 minuti ca, fino a dorare. 
Sfornate e lasciate intiepidire prima di servirla.

24 σχόλια:

  1. Μαρίνα μου καλή σου μέρα!
    Πρωινό ξύπνημα ,μια γουλιά καφές για την ενεργοποίηση του κοιμισμένου οργανισμού[αν και με την χθεσινή καταρρακτώδη βροχή,δεν κλείσαμε μάτι..],η πρώτη απαραίτητη ματιά στις προτάσεις των αγαπημένων φίλων.
    Πρωινή γλυκιά έκπληξη με τάρτα και επίστρωση γλυκιάς μαστιχωτής μαρέγκας!Τι άλλο θέλει κάποιος για να αρχίσει όμορφα τη μέρα του!Πολύ εμνευσμένη πρόταση!Τα απλά υλικά με σωστή διαχείρηση δίνουν αριστουργήματα!Και το αποδεικνύει περίτρανα η συγκεκριμένη τάρτα.
    Νομίζω ότι η μαρέγκα με τους ξηρούς καρπούς και τα αρωματικά κομμάτια της ζαχαρωμένης πορτοκαλόφλουδας,αυτό το νόστιμο και επιθυμητό επίστρωμα ,που καλύπτει περίτεχνα τη ζύμη,οργανώνει πολύ επιτυχημένα το γευστικό αποτέλεσμα του γλυκού αυτού!Δεν υπάρχει περίπτωση να μη το δοκιμάσω αγαπημένη μου ακούραστη φίλη!!
    Εύχομαι μία ήρεμη και δημιουργική μέρα!Σου στέλνω πολλά,πολλά φιλιά για ένα όμορφο ξεκίνημα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημερα Φωτεινη μου!
    Υπαρχει πιο ωραιο πραγμα απο το να ξεκιναει η μερα ανταλασσοντας χαιρετισμους με τους φιλους?
    Τι ωραια λιακαδα που εχει τωρα, ποιος να το πιστεψει οτι χθες ανοιξαν οι ουρανοι???
    Το μυστικο της επιτυχιας ειναι ο σωστος συνδυασμος των υλικων. Ετσι τα περιφημα ασπραδια, που δεν ξερω πως να τα ξεφορτωθω, εγιναν αφρος, τυλιξαν τους ξηρους καρπους και τα αρωματικα πορτοκαλοφουδα και εγιναν μια υπεροχη τραγανη κρουστα που λιωνει στο στομα! Η ιδεα σχηματιζοταν στο μυαλο μου, αλλα ως απο μηχανης θεος εμφανιστηκε η συνταγη ολοκληρωμενη απο τις χρυσοχερες "μελισσουλες" (καθ'οτι ακουραστες κι αυτες) φιλες μου!
    Πολλα φιλια καλη μου φιλη, να εχεις μια ομορφη μερα! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μαρίνα, τι ωραία η τάρτα σου! Μου αρέσει αυτή η γέμιση με τα ασπράδια και τους ξηρούς καρπούς. Θυμίζει πράγματι, μαντολάτο. Ωραία πρόταση για γλυκάκι, που αξιοποιεί τα περισσευούμενα ασπράδια με τον καλύτερο τρόπο. Καλοφάγωτη.
    Καλή σου ημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω Ειρηνη μου!
      Ειναι μια πολυ απλη και ευκολη ταρτα και η γευση της απροσμενα υπεροχη!
      Καλη μερα!

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα Μαρίνα μου... τώρα που έχω ακόμη ησυχία, αφού γύρισα από το σχολείο και πριν ξυπνήσει η μικρή... απολαμβάνοντας τον καφέ μου ή μάλλον το "καφόγαλό μου" θα ήθελα ένα κομμάτι από την υπέροχη τάρτα σου αν και πάλι με ενοχλεί το στομάχι μου... Τι νόστιμη που είναι με τους ξηρούς καρπούς, την πορτοκαλόφλουδα και τη μαρέγκα!!!!!!!!!!! Και μόνο που την σκέφτομαι έχω την επιθυμία να σε επισκεφτώ... χαχαχα
    Γεια στα χέρια σου και πολλά φιλιά!
    Να έχεις μιαν όμορφη μέρα! -:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απολαυσε την οαση ησυχιας σου Κικη μου, γιατι μετα θα σε παρασυρει ο ρυθμος της ημερας!
      Κι εγω το πρωι ημουν χαλαρα, φαινεται ολοι ξενυχτισμενοι ηταν απο την χτεσινη νεροποντη!
      Πολλα φιλια!

      Διαγραφή
  5. Μαρινάκι είναι σίγουρα μια πολύ ιδιαίτερη και ξεχωριστή τάρτα, δεν έχω δοκιμάσει ποτέ κάτι τέτοιο και έχω περιέργεια!
    Φιλάκια, καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελενακι τι κριμα να μην εισαι πιο κοντα να σε φιλεψω!
      Ειναι πολυ ευκολη να την φτιαξεις και γινεται πραγματικα πολυ νοστιμη!
      Φιλια!

      Διαγραφή
  6. Φαίνεται απίθανη η τάρτα Μαρίνα μου!
    Η ζύμη, η γέμιση, η τραγανή κρούστα, εξαίσια συνδυασμένα όλα! Πραγματικά πιστεύω ότι με τα πιο απλά υλικά μπορούν να γίνουν υπέροχα εδέσματα!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω Ερμιονακι μου!
      Α, παρεπιπτοντως ο αδελφος μου ενθουσιαστηκε με τα μπισκοτα σου, θα τα φτιαξει μαζι με τις μικρες και θα σου γραψει εντυπωσεις!
      Φιλια!

      Διαγραφή
  7. Buonaaaaaaaaa a me avanzo i rossi non mi danno allergia mentre il bianco lo utilizzo in mille modi anche quello di fare piccole crepes solo con il bianco farcite con verdurine scottate. L'albume va leggermente battuto con la forchetta. Ciaooo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ciao cara!
      A me avanzano le chiare perchè preparo spesso impasti tipo brioche che richiedono solo i rossi!
      Baci!

      Διαγραφή
  8. Πολύ ενδιαφέρουσα συνταγή! Μακάρι να είχα κι εγώ περίσσευμα από ασπράδια...συνήθως έχω περίσσευμα από κρόκους και δεν ξέρω τι να τους κάνω...(εκτός από κρέμα)..Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελα να σου δωσω loulou, εχω παντα στην καταψυξη, ισως γιατι φτιαχνω συχνα ζυμες τυπου μπριος ή κρεμες ζαχαροπλαστικης, που θελουν μονο τους κροκους.
      Οι κροκοι εχουν το κακο οτι δεν μπορουν να καταψυχθουν γιατι στεγνωνουν πολυ και χανουν τις ιδιοτητες τους.
      Φιλια!

      Διαγραφή
  9. Τι τέλεια τάρτα! Φαίνεται πολύ λαχταριστή και η μαρέγκα σίγουρα την κάνει διαφορετική από τα συνηθισμένα! Λάτρεψα τη ζύμη!
    Πολλά φιλάκια! Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναστασια μου η ζυμη ειναι η κλασσικη της pasta frolla που πλεον την εχω υιοθετησει στις γλυκιες συνταγες! Ειναι πολυ νοστιμη και τριφτη, δεν λασπωνει. Ο συνδυασμος με την μαρεγγα με τους ξηρους καρπους μας αρεσε ιδιατερα και η ταρτα εξαφανιστηκε παρα πολυ γρηγορα!
      Φιλια!

      Διαγραφή
  10. una torta bella croccante come piace a me, ne prendo una fetta, grazie ! un bacione....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα Μαρίνα μου, καταπληκτική φαίνεται η τόσο πρωτότυπη τάρτα σου!! Ωραίος ο συνδυασμός των ξηρών καρπών με τη μαρέγκα! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Έτσι που την διαβάζω και βλέπω τα υλικά της...είμαι σχεδόν σίγουρη και για την εξαιρετική γεύση της Μαρίνα μου.
    Μ' έβαλες στην "μπρίζα" :-))
    Καλημέρα εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λιτη και απεριττη αλλα οντως η γευση της ειναι εξαιρετικη Πηνελοπη μου! Και δεν ειναι καθολου δυσκολο ή χρονοβορο να φτιαχτει!
      Να εχεις μια ομορφη μερα!

      Διαγραφή
  13. Τέλεια φαίνεται Μαρίνα! Τι να πρωτοφτιάξω δεν ξέρω. Έχω κάνει λίστα με τις συνταγές σου που έχω κατα νού να δοκιμάσω και όσο πάει αυξάνεται και αυξάνεται και τη βλέπω τη δίαιτα να πηγαίνει υπερ πίστεως και IL laboratorio di mm skg!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη και οι παρατηρήσεις σας μας ενδιαφέρουν!

Τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται υπ'όψιν και θα διαγράφονται. Επίσης δεν θα δημοσιεύονται σχόλια υβριστικά ή με περιεχόμενο διαφημιστικό.

Commenti anonimi non saranno presi in considerazione e saranno cancellati.

All anonymous comments will not be considered and therefore deleted.